Fredrik Steen


http://www.djurmagazinet.se/index.php?option=com_k2&view=item&id=613:ska-hundraser-som-bedöms-som-farliga-förbjudas-i-sverige?#itemCommentsAnchor


I dag har jag varit på sjön hela eftermiddagen och fram till nu och varvat ner. Jag tog några fina kort från båten men nu funkar inte min piss kamera och dator ordentligt så jag får inte ut bilderna. Jag hatar datorer! =)

Hur som helst, - Ska hundraser som bedöms som farliga förbjudas i Sverige? Det är rubriken på en Webb fråga som idag publicerades i expressen. 74% sa - Ja, och 26% sa - Nej.

Hur kan man göra en undersökning med ett sån puckad formulerad fråga? Klart att det övervägande - ja!

Då ska jag göra en undersökning som folk ska svara på. Den handlar om våra Svenska politiker.

Ska politiker som är så dåliga som många faktiskt är sitta i Sveriges riksdag? Jag är nästan säker på att över 90% säger - Nej!

Dit jag vill komma är att redan i frågestälningen har frågeställaren talat om att det finns farliga hundraser. Vilket är fel!!!!! Man kan inte ställa en så vinklad fråga i en seriös undersökning.

Frågan skulle istället vara ställd så här - Ska hundraser som ex vis american staff terrier, amerikansk bulldod förbjudas i sverige.

Vem fan är frågeställaren som kan säga att dessa raser är farliga?????????!!!!

Det är en stor feghet av ett stort antal individer med makt i sverige som låter detta resonemang föras.

Jag utmanar dessa - bevisa för mig att ex vis Amstaff på något sätt är farligare än ex vis rasen Malenois!!!!! Gör det! Det kan ni inte!

Se till i stället att folk sköter sina hundar och tar sitt ansvar. Men det är inte politiskt korrekt. Skulle politiker ta tag i det problem som faktiskt är det riktiga problemet, då skulle det bli ett jädrans liv och risken att förlra röster till valet är för stor.

Hela den här debatten äcklar faktiskt mig. det är vidrigt och fegt!!!!!!!!!!

Sen är det så att det finns stora problem omkring en viss typ av hund. Men det beror på att en viss typ av människa gärna har en sån  hund. Men förbjuder man dessa hundar så kommer bara denna typ av människa svärta ner nya hundraser!!!!!!!!!

Ge er på folk som misshandlar och missköter sina hundar istället för att jaga hundarna. Det är ju som att jaga ett våldtäktsoffer bara för att hon var lättklädd istället för att jaga våldtäktsmannen.................

FEGT!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0